top of page

מקרה ראשון של הווריאנט אומיקרון בישראל

זן קורונה חדש שהגיע מאפריקה אותר בישראל

ב-25.11.2021, 22 מקרים של זן קורונה חדש תחת שם הקוד B.1.1.529, התגלו בדרום אפריקה, עם 32 מוטציות אשר עלולות להשפיע על יכולתו להדביק תאים בגוף ועל יכולתם של תאי החיסון לתקוף את המחלה. הוחלט כי המדינות: דרום אפריקה, לסוטו, בוטסואנה, זימבבואה, מוזמביק, נמיביה ואסוואטיני יוגדרו כאדומות וזרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל. בנוסף, הוחלט לפתוח מחדש את מלוניות הבידוד, וכל השבים מהמדינות הללו, כולל אלו שחוסנו בחיסון השלישי, יופנו לבידוד במלוניות עד ביצוע 2 בדיקות PCR שליליות ונוסעים שיסרבו להיבדק יחויבו בבידוד של שבועיים.



משרד הבריאות עדכן היום, ה-26.11.2021, שהזן החדש אותר בישראל. מדובר בנוסע שחזר לארץ ממלוואי, שלא נכללה ברשימת המדינות האדומות, וחשד לעוד 2 מקרים של שבים מחו"ל. ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים דיון עם קבינט הקורונה. בדיון מסתמן כי השרים נוטים להגביל את הפעילות בחג החנוכה בשבוע הבא, והוצעה גם סגירה הרמטית של נתב"ג. קבינט הקורונה יכונס מחר במוצאי שבת להמשך הדיון ואישור ההחלטות שהתקבלו. מדינות אפריקה, כולל מאוריציוס, איי סיישל ומדגסקר, למעט מדינות צפון אפריקה, נכנסו לרשימת המדינות האדומות.

"במהלך הלילה עודכנתי שנמצאה חולה מאומת פה בישראל, וזה מטריד. עיקרון העל שלנו כרגע הוא לפעול מהר, חזק ועכשיו. בעיקר במה שנוגע לכניסות לישראל והיציאות ממנה, עד שהמצב יתבהר. כשיתבהר, נחליט מה אנחנו עושים. אנחנו כרגע בפתחו של מצב חירום, אני מבקש מכולם היערכות והירתמות מלאה לעבודה מסביב לשעון", סיים בנט

5 views0 comments
bottom of page