top of page

מהומות בנגב בעקבות נטיעות קק״ל

אתמול בערב, יום שלישי, פרצו מהומות מתושבי הפזורה הבדואית באזור מולדה, כמחאה נגד אירוע הנטיעות של הקרן הקיימת לישראל לקראת ט"ו בשבט. כוחות משטרה גדולים נקראו לאזור והצליחו להשתלט על המצב, לאחר ששני שוטרים נפצעו קלות מאבנים וזיקוק ששוגר לעברם. במקביל, רכבת נעצרה לאחר שהקטר זיהה אבנים שהונחו באמצע המסילה, רכב הוצת ויידו אבנים לעבר אוטובוס ורכב פרטי אחר.

שר החוץ יאיר לפיד קרא לעצור זמנית את הנטיעות באזור. "12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפיתרון ביום אחד. מדינת ישראל צריכה לטעת עצים על אדמות המדינה, אבל לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האיזור. כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש. ממשלת השינוי מחוייבת לפתור את בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב. פוליטיקאים מכל הצדדים צריכים להרגיע במקום ללבות את האש. אני מגנה את האלימות בשטח ומגבה את פעילות המשטרה להחזרת הסדר הציבורי."


יושב ראש מפלגת רע"מ וחבר כנסת, מנסור עבאס, גם התנגד לנטיעות ואמר כי לא יצביע עם הקואליציה כל עוד הן נמשכות. באופוזיציה גינו את הקריאה הזו, וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, מסר: "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל". שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, האחראי על המהלך, מסר כי הוא לא מתכוון לעצור אותו והסביר כי מדובר בעבודה על אדמות מדינת ישראל. הנטיעות המשיכו, אך עם אבטחה מוגברת.

36 views0 comments
bottom of page