top of page

לראשונה: שלוחה של איראן תקפה את איחוד האמירויות

איחוד האמירויות דיווחה אתמול (שני) על שני מקרים חריגים בעיר אבו דאבי:

שלושה מיכלי דלק התפוצצו באזור תעשיה ליד מחסנים של חברת הדלק הלאומית. בהתפוצצות נהרגו שלושה ושישה נפצעו. באותו הזמן, פרצה שריפה ליד נמל התעופה הבינלאומי, אך היא טופלה במהירות ללא נפגעים. בשני זירות האירועים, נמצאו חלקים של כלי טיס זעירים והקואליציה הצבאית בתימן אמרה כי זיהתה שיגורי מזל"טים מנמל התעופה בעיר הבירה,צנעא, ואף הרסה חלק מהם.



שר החוץ של איחוד האמירויות גינה את ההתקפה: "העניין לא יעבור ללא עונש, שומרים על הזכות להגיב להתקפות הטרור האלו". גם שר החוץ, יאיר לפיד, גינה את התקיפה ואמר: "אני מגנה בחריפות את מתקפת המל"טים היום באבו דאבי ושולח את תנחומי למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. ישראל עומדת לצד איחוד האמירויות הערביות. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לגנות בחריפות מתקפות מסוג זה ולפעול באופן מיידי כדי שלאיראן ושלוחותיה לא יהיו הכלים להמשיך ולערער את הביטחון האזורי ולפגוע בחפים מפשע".

נמסר כי המורדים החות'ים היו מאחורי שני מקרים אלו, ושזו הייתה מתקפה נגד יעדים אסטרטגיים וצבאיים באבו דאבי, בתגובה על ההסלמה של איחוד האמירויות והמשך המצור על ערים בשליטת החות'ים. החות'ים, שפועלים תחת חסות איראן, ביצעו בשנים האחרונות מספר מתקפות מתימן נגד איחוד האמירויות, כנקמה על המעורבות שלה במלחמת האזרחים בתימן.

13 views0 comments
bottom of page