top of page

לראשונה: חללית "נגעה" בשמש

סוכנות החלל נאס"א הכריזה כי גשושית המחקר שלה, פארקר סולאר, רשמה הישג היסטורי, כאשר הפכה לחללית הראשונה שנכנסת לאטמוספרה החיצונית של השמש, ואף הצליחה לספק נתונים חדשים על השדות המגנטיים והחלקיקים. המדענים מסבירים כי הגשושית הגיעה למעשה לשמש באפריל במהלך היעף השמיני שלה סביבה, אך לקח להם כמה חודשים לנתח את המידע.



"זו אבן דרך שמסמנת צעד אחד גדול עבור הגשושית פארקר, וקפיצת מדרגה אחת ענקית בחקר מדעי השמש", אמרו המדענים והוסיפו כי "בדיוק כמו שהנחיתה על הירח אפשרה למדענים להבין כיצד הוא נוצר, הנגיעה בשמש היא פסיעה עצומה עבור האנושות שתסייע לנו לגלות מידע קריטי לגבי הכוכב הקרוב ביותר אלינו ולגבי השפעתו על מערכת השמש" ומקווים כי הגשושית תעזור להם לפתור 3 תעלומות מרכזיות שעדיין אין להן תשובה: מדוע עטרת השמש מתחממת לטמפרטורות גבוהות פי 300 מפני השטח שמתחתיה, כיצד הרוח הסולארית, רוח השמש, נעה במהירות כזו גבוהה, ואיך השמש פולטת חלקיקים בחצי ממהירות האור.

החללית פארקר שוגרה ב-2018, והיא בגודל של כלי רכב קטן ושוקלת 630 ק"ג, ובעלת שכבת מגן של פחמן המגנה עליה מפני החום. היא קרויה על שמו של האסטרופיזיקאי פרופ' יוג'ין פארקר, שגילה את קיומן של רוחות סולאריות. החללית צפוייה להמשיך את משימת חקר השמש עד 2025.

28 views0 comments
bottom of page