top of page

לאחר שהמארחת סירבה לארח את ישראל: אליפות העולם בוטלה

ב-29.11.2021, דווח כי אליפות העולם בסקווש, שהייתה אמורה להיפתח בניו זילנד אך הועברה למדינת מלזיה בגלל מחלת הקורונה, בוטלה כתוצאה מכך שהמדינה סירבה להכניס את נבחרת ישראל אליה. המדינה הסבירה כי היא סירבה להכניס את הנבחרת הישראלית מתוך חוסר יחסים דיפלומטיים בין המדינות וחשש לביטחונם של השחקנים הישראליים עקב הסכסוך הישראלי-פלסטיני. מקרה דומה לכך קרה ב-2019, כשמלזיה סירבה להכניס את הנבחרת הישראלית לאליפות העולם בשחייה פראלימפית, וכתוצאה מכך הוועד הפראלימפי הבינלאומי ביטל את התחרות והעביר אותה ללונדון.



ההתאחדות הישראלית לסקווש פנתה להתאחדות העולמית במטרה למציאת פתרון, וההתאחדות העולמית פסלה את זכות האירוח של מלזיה וביטלה את התחרות. במכתב רשמי שנשלח להתאחדויות הסקווש בכל העולם נכתב: "בחודשים האחרונים עבדנו כדי לאשר את השתתפותן של כל הנבחרות באליפות. לצערינו, נגמר לנו הזמן שבו אנחנו יכולים להיות בטוחים שנבחרת ישראל תוכל להיכנס למדינה. לכן האליפות מבוטלת".

יו"ר ההתאחדות הישראלית לסקווש, אביב בושינסקי, מסר: "עצוב לי להגיד את זה, אך הצדק נעשה. למרות זאת, אנחנו עדיין מזמינים את הנבחרות לערוך את האליפות בארץ ואני מבטיח שכך הנבחרות, כולל המלזית, יוכלו להיכנס". חאמס חיזקו את עמדת המלזים ותמכו בה, בעוד שאיטליה תמכה בישראל ואמרה שלא ייתכן שישראל לא תיכנס לאליפות העולם. ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית, רחלי ברץ ריקס, בירכה על ההחלטה לבטל את התחרות: "אנטישמיות יכולה להתבטא בדרכים רבות וזו אחת מהן, אך הפעם המלזים פגעו גם בעצמם. במקום להוכיח שהספורט יכול לאחד בין תרבויות ולהתעלות מעל מחלוקות, המלזים בחרו להתמקד בגזענות קטנה ולהוציא את ישראל מהמשחק, רק בשל היותם יהודים. טוב עשתה התאחדות הסקווש העולמית שהחליטה על ביטול התחרות הבין-לאומית והוכיחה שיש מי שרואה מעבר לפוליטיקה קטנה. ולכם נבחרת ישראל בסקווש, למרות ביטול התחרות, שדבר לא ישבור אתכם. מדינת ישראל איתכם".

6 views0 comments
bottom of page