top of page

טקסס: חמוש פרץ לבית כנסת בזמן בר מצווה

אתמול (שבת), אדם התפרץ לבית הכנסת "בית ישראל" בעיר קלוויל, טקסס. לפי הדיווחים, מדובר באדם מוסלמי חמוש עם חומרי נפץ. הוא השתלט על בית הכנסת ולקח 4 בני ערובה, רב ו-3 מתפללים. בשידור חי בד, הפייסבוק של בית הכנסת, ניתן לשמוע אותו אומר: "אם מישהו ינסה להיכנס למבנה הזה, אני אומר לכם, כולם ימותו". לאחר שהמשטרה וכוחות ה-FBI ניהלו משא ומתן עם האיש, הוא אמר כי הוא לא רוצה לפגוע באף אחד וכי הוא ימות היום.

האיש טען כי הוא אחיה של עאפיה סידיקי, מחבלת הכלואה בכלא שמור בטקסס, וביקש את שיחרורה, אך לבסוף התברר שהוא אינה אחיה ושהוא השתמש בכינוי בקרב מוסלמים. עורכת דינה של סידיקי, המרצה יותר מ-80 שנות מאסר, התנערה מהחוטף. "אנו מגנים בחריפות את חטיפת בני הערובה", אמרה. "אנחנו מפצירים בחוטף לשחרר מיד את כל בני הערובה ולהסגיר את עצמו". היא הדגישה כי "ברצוננו להבהיר שהעבריין הוא לא אחיה של עאפיה. מי שיהיה התוקף, אנחנו רוצים שידע שמעשיו מוקיעים על ידי עאפיה ומשפחתה".



בישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי הוא "משגיח מקרוב" על האירוע, ושלח את תפילותיו למען ביטחון החטופים. שר החוץ יאיר לפיד דיבר עם הקונסולית של ישראל ביוסטון, ליביה לינק, שנמצאת בדרכה לזירת האירוע, וקיבל עדכון במתרחש בשטח. הוא מסר כי "אנחנו עוקבים מקרוב על מצב בני הערובה ונמצאים בקשר הדוק עם רשויות החוק האמריקניות". שר התפוצות נחמן שי אמר כי הוא "עוקב בדאגה בשעות האחרונות אחר האירוע המתפתח בטקסס". הוא הוסיף כי "זהו עוד גילוי צפוי, לצערנו, שצמח מתוך גלי האנטישמיות שהלכו וגברו בארצות הברית בשנים האחרונות. צוות משרדי ואני נמצאים בקשר עם הקהילה היהודית בטקסס. כולי תפילה שהאירוע יסתיים במהרה וללא נפגעים מצד בני הערובה וכוחות הביטחון האמריקאים".

בזירה דווחו קולות נפץ וירי. בסוף האירוע, הוכרז כי האיש נהרג ושכל בני הערובה בחיים ובטוחים. משטרת דאלאס, לוס אנג'לס וניו יורק דיווחו כי הם מתגברים את האבטחה סביב המוקדים היהודים בעירים.

3 views0 comments
bottom of page