top of page

האם בקרוב יקוצר שעון החורף?

ב-28.11.2021, שרת הפנים, איילת שקד, הכריזה על הצעתה לקיצור שעון החורף ב-3 שבועות. לפי הגרסה האחרונה מ-2013 של חוק קביעת הזמן, מחליפים לשעון חורף ביום ראשון האחרון של חודש אוקטובר ומחליפים לשעון קיץ ביום שישי האחרון של חודש מרץ, אך החלטה זו תקדים את מועד ההחלפה לתחילת מרץ.

זאת לא הפעם הראשונה שבה הוצע שינוי בשעון החורף, לפני חודש, חברי הכנסת עלי סלאלחה, מיכל רוזין, מוסי רז וגבי לסקי הגישו הצעת חוק לביטול שעון החורף. הם הסבירו כי "מהותה של הצעת החוק להעמיד את ישראל בשורה אחת עם מדינות רבות שהחליטו לבטל את שעון החורף על מנת להגדיל את החיסכון באנרגיה וחשמל, הפחתה בתאונות דרכים, הארת כבישים, רחובות ומדינה שלמה", ועוד צוין כי שעון קיץ מאפשר לאזרחי ישראל עוד שעות פנאי מוארות בסוף היום - דבר שהוכח כתורם למצב הרוח והבריאות הנפשית של רבים.



שקד הסבירה כי קיצור שעון החורף יאפשר חיסכון עלויות במשק, לא יפגע בציבור התלמידים והמתפללים, וכך ישראל תתאים את עצמה לנהוג בארצות הברית, שגם שם מזיזים את השעון בתחילת מרץ. בנוסף, מעבר לשעון קיץ מאפשר חיסכון בחשמל בכל שנה בהיקף של מאות מיליוני שקלים. ההצעה תובא לאישור הכנסת בחודש הקרוב.

1 view0 comments
bottom of page