top of page

בלב תל אביב: שני נרצחים בפיגוע ירי בעיר; המחבל חוסל ביפו

אמש (חמישי) מחבל בן 29 ממחנה הפליטים ג'נין שביהודה ושומרון ירה לעבר בר - מסעדה ברחוב דיזינגוף שבליבה של תל אביב.

המחבל ירה ככל הנראה 12 כדורים מאקדחו ו- 9 מתוכם פגעו באזרחים. מהירי נהרגו תומר מורד ואיתם מגיני, שני צעירים בני 27 מכפר סבא.

15 נפצעו בפיגוע בצורה ישירה או עקיפה, מתוכם פצוע אחד נמצא במצב אנוש ונשקפת סכנה לחייו ושלושה מוגדרים במצב קשה אך יציב ולפי שעה לא נשקפת סכנה לחייהם.


יצאו לבלות בתל אביב - ונרצחו. תומר מורד ואיתם מגיני

המחבל, ראאד חאזם, הצליח לחמוק במשך שעות מכוחות המשטרה, המג"ב והכוחות המיוחדים שפעלו וסרקו את כל איזור הפיגוע. כך נוצר מצב חריג ביותר, המשטרה ביקשה מכלל האזרחים באיזור דיזינגוף ובתל אביב בכלל להישאר בבתים, לנעול את הדלתות ולא לשהות במרפסות. כל זאת בעת שיותר מאלף שוטרים, אנשי מג"ב, חיילים ואנשי יחידות עילית כמו דובדבן ושייטת 13 ביצעו סריקות לאורך כל ציר דיזינגוף ושעטו לכל בניין בעיר שלגביו התקבלה קריאה משטרתית או מידע מודיעיני. האירוע כולו תועד בשידור חי על ידי כתבים מכל הערוצים שעליהם נמתחה ביקורת שהפריעו לפעילות המשטרתית וצילמו פעילויות מיוחדות.

המחבל נמצא לאחר שעות של מצוד בסמוך למסגד ביפו, הוא חוסל לאחר ששלף אקדח וירה לעבר כוחות שב"כ שבאו לעצור אותו.

יום לאחר הפיגוע, החלו להגיע התגובות של הפוליטיקאים על האירוע.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נאם היום בקריה:

"אזרחי ישראל, זה יום קשה. בסיומו של לילה ארוך כוחותינו שמו את ידם על המחבל וחיסלו אותו. משבח את השב"כ, המשטרה, צה"ל והימ"מ. מדובר במחבל בן 29 מג'נין בלי השתייכות ארגונית אך היה מי שסייע לו בהתארגנות ובהשגת האמל"ח. כל רוצח ידע שנגיע אליו. כל מסייע צריך לדעת שהמחיר שישלם יהיה כבד מנשוא".

לאחריו עלה גם שר הביטחון, רא"ל (מיל') בני גנץ:

"אנחנו בתקופה מאתגרת מול רצף אירועי טרור בתוך המדינה לצד דריכות בגבולות. מדינת ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור. אויבנו יודעים זאת ומרגישים זאת. צהל וגופי הביטחון ומערכות ההגנה על מנת לגדוע את הגל הזה ולתבוע מחיר ממשלחיו".

ראש הממשלה יחד עם שר הביטחון ושר הבט"פ בהצהרה משותפת לאחר הפיגוע

גם ראש עיריית קריית סבא התייחס לאירוע בחשבון הפייסבוק שלו:


"התעוררנו לבוקר קשה מנשוא, עם הידיעה הקשה על הירצחם של שני בני העיר היקרים שלנו - איתם מגיני ותומר מורד בני ה-27, חברי ילדות שגדלו והתחנכו בכפר סבא עירנו, מטובי בנינו".

ביקורת מכל קצוות הקשת הפוליטית הועלתה כלפי חברת הקואליציה, גבי לסקי ממפלגת מרצ, שנשאלה בראיון ביום שלאחר הפיגוע לגבי התשלום של הרשות הפלסטינית למשפחות מחבלים.




לוויתם של שני הנרצחים - תומר מורד ואיתם מגיני תתקיים ביום ראשון הקרוב. יהי זכרם ברוך.

35 views0 comments
bottom of page