top of page

ביקורת מימין על ראש הממשלה: באיזה ביטוי השתמש בנט בפסגת הנגב?

במהלך ההצהרה שנשא ראש הממשלה, נפתלי בנט, לצידו של מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, בנט השתמש בביטוי שממנו הסתייג נחרצות בעבר - הגדה המערבית.

הביטוי נאמר במסגרת פסגת שרי החוץ בשדה בוקר שבנגב שארגן שר החוץ לפיד. בפסגה התארחו בישראל שרי החוץ של ארצות הברית, בחריין, מרוקו, איחוד האמירויות ומצרים.

"ממשלתנו עובדת קשה מאוד על מנת לשפר את חייהם של הפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה" - נפתלי בנט, ראש הממשלה.

בתגובה רשמית של משרד ראש הממשלה נכתב כי: "בדרך כלל ראש הממשלה משתמש במינוח 'יהודה ושומרון', גם בעברית וגם באנגלית. זו התבטאות מקרית, ואין לייחס לה שום משמעות מיוחדת".



בנט, שהקריא את הנאום מדף שהוכן מראש, תקף בחריפות בתור שר חינוך את שר החוץ הנוכחי לפיד כשהשתמש בביטוי "הגדה המערבית". הוא טען אז, בשנת 2018 ש: "זה [הגדה המערבית] ביטוי שלא הומצא על ידי אנשים ציוניים. בקעת הירדן זה ספח של רבת עמון? זה יהודה ושומרון, זה ארץ ישראל".

התגובות מימין לאמירה היו סוערות.

מנכ"ל מועצת יש"ע שהחלה בזמן האחרונה לקרוא להפלת הממשלה, יגאל דימוני: "התבטאות כזו היא התדרדרות ערכית נוספת של הממשלה. זה מתווסף להקפאת הבנייה והפניית הגב להתיישבות. ממשלה כזו צריכה ללכת הביתה".
אופיר סופר ממפלגת הציונות הדתית בראשות שר התחבורה לשעבר סמוטריץ': "כמה לא מפתיע שאמירה כזו מגיעה ממי שחבר לתומכי טרור ולמפלגות אנטי ציוניות"
"מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחיקוך, לא מפתיע שמי שהקים ממשלת שמאל עם מרצ והתנועה האיסלאמית מאמץ בסופו של דבר את הטרמינולגיה של שלום עכשיו" - עמיחי שיקלי, ימינה
"ההגדרה של בנט לחברון עיר האבות, לשילה הקדומה, להר גריזים ולהר עיבל, לקבר רחל ולסוסיא הקדומה בשם הגדה המערבית מלמדת על עומק השבר אבדן הדרך ואיבוד העשתונות. כי נמכרנו אני ועמי". - אריה דרעי
"אני מעריכה שזה טעות, רה"מ תמיד הקפיד ומקפיד להגיד יו"ש. מעריכה שבאנגלית זו לא הייתה הכוונה". - איילת שקד, ימינה
19 views0 comments
bottom of page