top of page

איתמר בן גביר הציע: חוק האוסר על מורים לתמוך בטרור

איתמר בן גביר, חבר כנסת ויושב ראש "עוצמה יהודית", הציע ב- 29.11.2021 על חוק האוסר על אנשי הוראה לתמוך בטרור, ומי שיעשה אחרת, יפוטר מתפקידו. חוק שכזה לא נכנס לספר החוקים, כי ככל הנראה לא הייתה מחשבה שכזאת, עד הפיגוע בירושלים שקרה ב-21.11.2021, שבה מחבל, אשר עבד בתור מורה לדת, הרג אזרח ופצע עוד 2 אזרחים ו-2 לוחמים.

בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב כי "בשנים האחרונות התגברו מקרים שבהם מורים המועסקים בבתי ספר שבמימון משרד החינוך הביעו תמיכה במעשי טרור או בארגוני טרור הפועלים נגד קיומו של העם היהודי. כך לדוגמה, בשבוע שעבר ביצע מחבל נאלח פיגוע שבו נרצח אליהו דוד קיי הי"ד, ואותו מחבל הועסק כמורה בבית ספר שבתמיכת משרד החינוך, אף שהיה ידוע למשטרת ישראל כי מדובר באיש חמאס. חוק החינוך הממלכתי קובע את הנורמות הבסיסיות של מערכת החינוך בישראל. משאלו הם פני הדברים, נדרשת אמירה ברורה נגד תמיכה במעשי טרור או בארגוני טרור מצד מורים, מפקחים ועובדי משרד החינוך. לאור זאת מוצע כי תוקם ועדה שתאפשר פיטורי אנשי צוות שמעורבים בתמיכה בטרור או משויכים לארגון טרור, ונקבע איסור בדבר הפצת תעמולת טרור בבית הספר".



בן גביר אמר כי אין למערכת תשובה למורים תומכי חמאס ואיש לא מפקח עליהם, ומסר גם ש-"מקווה שהאחריות הלאומית תגבר גם אצל הקואליציה שתצביע יחד איתנו בעד פיטורי מורים מהחמאס. מי שלא נאמן לישראל לא יכול להיות מורה בבית ספר. מי שתומך בטרור צריך לעוף מהכיתה".

6 views0 comments
bottom of page