top of page

סטיבן ספילברג יקבל את פרס בראשית לשנת 2021

סטיבן ספילברג, המפיק והבמאי הידוע שהביא לקולנוע יצירות כמו "פארק היורה ", וסרטי "אינדיאנה ג'ונס" ועוד הרבה, יקבל את פרס בראשית לשנת 2021 ויהיה הזוכה התשיעי בפרס זה. פרס בראשית הוא פרס בסך של מיליון דולר, בשיתוף ממשלת ישראל, הסוכנות היהודית וקרן GENESIS, המוענק ליהודים ברחבי העולם בעלי מקצוע רב המהווים דמות מופת לעם היהודי.



לפי דברי GENESIS, ספילברג יקבל את הפרס בגלל היותו כאחד הקולנועיים והמפיקים-במאים המעוטרים ביותר והמשפיעים ביותר בהיסטורית הקולנוע, בגלל יצירותיו הרבות העוסקות במוסרי מלחמה, שנאת חינם, שחיתות ועבדות ובהיסטורית העם היהודי כמו: "רשימת שינדלר", "להציל את טוראי ראיין", "לינקולן" ובגלל פעילותיו הפילנתרופיות הרבות כמו הקמת קרן השואה של אוניברסיטת דרום קליפורניה שאספה יותר מ-55,000 עדויות קול ווידיאו של ניצולי שואה, עדים ושורדי השמדות עם אחרות והקמת קרן Righteous Persons Foundations שתרמה יותר מ-100 מיליון דולר לארגונים יהודים אחרים ו-Wunderkinder שסייעה בתחומי הבריאות, האומנות והחינוך.



יצחק (בוז'י) הרצוג, יו״ר הסוכנות היהודית לישראל ויו"ר ועדת הבחירה של קרן פרס בראשית, אמר כי ספילברג הוא "דוגמה לכישרון יהודי רב, שעבודתו יוצאת הדופן בקולנוע ובפילנתרופיה טמונה בערכים היהודיים עימם גדל – המסע אחר צדק, חמלה, אנושיות וייחולי לב להפוך את העולם למקום טוב יותר". ספילברג גם הודיע כי הוא יתרום את כספי הפרס באופן פילנתרופי, כפי שעשו הזוכים בעבר.


7 views0 comments
bottom of page