top of page

משפט נתניהו - שלב ההוכחות

לפני כשבוע החל שלב ההוכחות ב"תיק 4000" בו נאשם ראש הממשלה בנימין נתניהו. המשפט החל ב 24 במאי 2020, ומכיל שלושה תיקים נפרדים (1000,2000,4000). בשבוע האחרון הובאה במשך חמישה ימים עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה. ישועה נחקר על ידי ראש צוות התביעה הפרקליטה תירוש.


תיק 4000 או פרשת בזק-אלוביץ' היא פרשה משפטית אשר כוללת מספר האשמות כלפי מספר גורמים וביניהם ראש הממשלה נתניהו ואלוביץ' (בעל השליטה בבזק וואלה לשעבר). אחד החלקים המרכזים בפרשה לכאורה הם יחסי שוחד בין בינמין נתניהו ובין שאול אלוביץ', לפי חקירת המשטרה אלוביץ' הכתיב קו של סיקור אוהד באותה תקופה לבנימין נתניהו. בתמורה לכך נתניהו קידם מספר עסקאות שהיו כפופות לאישור של המדינה (קניית החברה yes שכפופה למועצת הכבלים והלוויין) ובכך בעצם נתן תמורה באופן אסור.


בשבוע האחרון החל מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה בהנחיית הפרקליטות להניח תשתית עובדתית למצב בוואלה באותה תקופה. כמו כן הפרקליטות נעזרה גם בתכתובות מאותה תקופה. בעדותו, סיפר ישועה שבני הזוג אלוביץ' לחצו עליו לדאוג לסיקור חיובי יותר ולמנוע סיקור שלילי. ישועה מסביר על האווירה שהייתה בוואלה באותה התקופה "אנחנו שייכים להם [נתניהו]. צריכים לעשות מה שאומרים לנו בצורה מלאה". ישועה מציג בעדותו את הדרכים השונות בהם הוכתב לו תכנים לעיתון והובאה ביקורת. ישועה מספר על מגוון של דרכים, ביניהם עריכה מאוחרת יותר, רשימות של טורים "בעייתים" וכן גם בקשות נקודיות.



לאורך כל עדותו קושר ישועה את נתניהו למתרחש וטוען שההוראות הגיעו דרך אלוביץ' אליו מנתניהו. ישועה מאשים באופן מפורש את הזוג אלוביץ' ואת נתניהו ביחסי שוחד וטוען שאלוביץ' אמר פה ושם דברים בסגנון "יש את וואלה, יש את בזק, אנחנו צריכים להשיג לרה"מ דברים שונים" הוא אף מוסיף "לפעמים נאמרו דברים ספציפיים: חתם על יס, צריך לחתום על יס".


ישועה גם מפליל בעדותו את הזוג אלוביץ' בניסיון שיבוש חקירה. ישועה מספר שהתבקש על ידי הזוג להעלים תכתובות ביניהם שעלולות להיות רעיות מפלילות, ישועה שלא חש בנוח עם הבקשה שמר את החומרים. נוסף לכך לפי עדותו בני הזוג אלוביץ' ביקשו שיתאם איתם גרסאות ודנו איתו בגרסאות שונות שיתאמו.


0 views0 comments
bottom of page