top of page

מנור סולומון מתפוצץ באירופה

בחמשת משחקיו האחרונים (ארבעה בפריימר ליג ועוד אחד בגביע) מנור סולומון כבש שער. מנור הועבר בהשאלה לקבוצת הפרמייר ליג פולהאם משחטאר דונייצק בגלל המלחמה המצערת בין אוקראינה לרוסיה.


מנור נכנס לעונה עם התרגשות גדולה כאשר הוא הולך לשחק בליגת הכדורגל הטובה בעולם והניצפת בעולם. היו הרבה כתבות בארץ על זה שהליגה הזאת היא הבמה הטובה ביותר בשבילו להוכיח את עצמו, לפרוח מקצועית ולבסוף לקבל חוזה גדול בקבוצה משמעותית.


מנור שלא שיחק הרבה זמן כתוצאה מהמלחמה וההשבתה של הליגה האוקראינית, היה צריך להתאמן הרבה לפני שיקבל דקות משחק בקבוצה האנגלית. לבסוף הוא הצליח להגיע לכושר כדי לשחק, אך כבר אחרי משחקו הראשון הוא נפצע קשה.


הוא הושבת לתקופה ממושכת מאוד שבה התחזק מנטלית ופיזית כדי לחזור לשחק בעונה. בזמן שהוא ישב בחוץ, פולהאם קבוצתו, שהיא העולה החדשה לליגה (עלתה אליה רק בשנה שעברה מהליגה השנייה בטיבה), הפתיעה בגדול את כל הליגה שהיא מצליחה לנצח משחקים רבים למרות שאף אחד לא ציפה לזה, והיא גם משחקת כדורגל התקפי ומהנה.


המצב נעשה גרוע למנור, מפני שהקבוצה הצליחה בלעדיו ולא היה באמת צורך משמעותי בכישרונו כדי לנצח. הקבוצה גם לא מחוייבת לכישרון הצעיר כיוון שהוא מושאל. היה פחד משמעותי ומוצדק שגם כאשר יבריא הוא לא יקבל דקות משחק.


אך בסוף חודש ינואר מנור חזר! הוא פתח במשחק הגביע האנגלי (כאשר המשחק הוא לא כל כך חשוב לקבוצה), הוא לא עשה יותר מדי אך ביצע כמה פעולות טובות שתפסו את העיניים.


הוא קיבל כמה דקות בודדות מול צ'לסי בסוף המשחק בליגה ובעוד כמה משחקים, אך לא הייתה לו את ההזדמנות להרשים באמת. אך במשחק מול נוטינגהאם פורסט במסגרת הגביע מנור עלה מהספסל, בסוף המשחק, וכבש שער בכורה במדי הקבוצה.


הוא המשיך מול ברייטון במשחק ששוב עלה מהספסל בסיום, וכבש שער ניצחון מרהיב. הוא הוסיף עוד שער מול וולבס שגם שם עלה בסוף, וכבש שער שהציל את הקבוצה מהפסד. אחרי שלושת השערים הרצופים הללו הוא קיבל את המקום בהרכב הקבוצה. הוא עלה כפותח בגביע האנגלי וכבש את השער השני במשחק וזה היה פשוט שער מרהיב. במשחק האחרון בליגה הוא עלה בהרכב של הקבוצה וכבש את השער שהשווה את התוצאה מול ברנדפורט, למרות שפולהאם הפסידה בסוף.


רצף השערים של סולומון (חמישה ברציפות) לא חומק מעייניהן של קבוצות גדולות באירופה כמו ברצלונה ארסנל טוטנהאם וצ'לסי. יכול להיות שבסוף העונה שיחזור מנור לשאחטר הן יציעו לו חוזה משמעותי והוא יהיה שחקן רווחי מאוד בקבוצה גדולה. זאת בעצם הייתה מטרתו מההתחלה. פולהאם מצידה מתרשמת מאוד וכבר הודיעה לשאחטר שיתנהל משא ומתן לגביו בקיץ לגבי הישארותו בקבוצה האנגלית.


בהצלחה למנור בהמשך, ושהרצף לא ישבר לעולם.




6 views0 comments
bottom of page