top of page

הפילנתרופ היהודי - אמריקני שלדון אדלסון נפטר

המיליארדר שלדון אדלסון, שתרם כספים רבים למען פרויקטים שונים במדינת ישראל, נפטר והוא בן 87.

אדלסון ידוע בישראל בעיקר בשל קרבתו לגורמים מהצד הימני ובפרט ראש הממשלה ובזכות הקמת העיתון "ישראל היום".

אדלסון נחשב כמיליארדר שהצליח מאפס והוא היה אחד האנשים המשפיעים בפוליטיקה האמריקנית והישראלית. הוא תרם כספית רבים לקמפייני הבחירות של המועמדים הרפובליקנים לאורך השנים (דונאלד טראמפ, מיט רומני ואחרים).

אדלסון תרם רבות למדינת ישראל. בני הזוג אדלסון תרמו מאות מיליונים לפרויקט "תגלית" שמעודד יהודים מכל העולם לבוא למדינת ישראל, להכיר אותה ולעלות אליה. הם הקימו בישראל מרכז מיוחד לגמילה מסמים, תרם להקמת בתי ספר, תרם רבות למגן דוד אדום (ארגון שמבוסס על תרומות) וליד ושם.

לאחרונה התפרסם אדלסון לאחר שמימן את פרויקט "בראשית" למען הסקרנות של ילדי ישראל ועל מנת שגם דגל ישראל יהיה על הירח.

אדלסון שינה לחלוטין את התקשורת לישראל כאשר החל בהפצת החינמון הפופולארי "ישראל היום", העיתון הנפוץ במדינה. הוא שאף להקים גוף תקשורתי שיאזן את התקשורת המוטה, לטענתו, שישנה בישראל.

הפעילות האחרונה שלו הייתה לתרום את מטוסו הפרטי למען העלייה ארצה של ג'ונתן פולארד לפני מספר שבועות.

שלדון אדלסון ואשתו מרים

ספדו לו רבים על תרומתו יוצאת הדופן לפרויקטים ציוניים כמו תגלית ויד ושם ויש המכנים אותו "רוטשילד של המאה ה 21".

ריבלין ספד לו כך: "יהודי אוהב עמו, אוהב ישראל, פטריוט אמריקאי גדול, שראה בביסוס הברית בין ישראל לארצות הברית שליחות וייעוד ונדבנותו למען מדינת ישראל והעם היהודי פרצה גבולות. תנחומי למרים, אהבת חייו, ולכל בני המשפחה. יהי זכרו ברוך."


אחד האנשים המקורבים לנתניהו. בני הזוג נתניהו עם בני הזוג אדלסון

גם ראש הממשלה, אחד האנשים המקורבים ביותר לבני הזוג אדלסון ספד: "שלדון היה פטריוט יהודי ענק והוא רצה שההזדמנויות הללו והחופש הזה ינתן לרבים בעולם. אני חייב להגיד שפגשתי הרבה אנשים נפלאים במהלך חיי אך אישיות כמו שלדון, ענק כזה, זה אחד בדורו. נזכור לעד את שלדון ואת תרומתו האדירה למען מדינת ישראל והעם היהודי. אני יודע שההשפעה שלו תהיה עמנו לדורות. יהיה זכרו ברוך".

יו"ר הסוכנות היהודית, בוז'י הרצוג: "תמיד אמרתי לשלדון אדלסון שכשזה מגיע לעם היהודי, אני משווה אותו למונטיפיורי המודרני, פורץ החומות ובונה ירושלים. היתה לי הזכות להיכרות ארוכת שנים ולקשר אישי עמוק עימו וללא ספק הוא היה אחד ממנהיגי העם היהודי בדור בזה. תמיד בלט ביחסו האדיב, פתיחותו, צניעותו ונגישותו וגם כשהיו בינינו חילוקי דעות אהבתי אותו מאד. שלדון היה מעמודי התווך של החינוך היהודי בעולם. דורות רבים של צעירים בארץ ובתפוצות הושפעו ועוד יושפעו מפועלו העצום במיזמים כמו "תגלית", "מכון השליחות על שם אדלסון", "עמיתי ישראל", IAC ורבים נוספים וכן מאינספור מפעלות ובכללם- בתי ספר, ישיבות, מחנות קיץ, מרכזיים קהילתיים ועוד ועוד".

גם טראמפ, בוש, נפתלי בנט, גדעון סער ורבים בישראל וארצות הברית פרסמו את תנחומיהם למשפחה.

11 views0 comments
bottom of page