top of page

היריבות החדשה

רובכם ודאי שמעתם על ארלינג בראוט הולאנד ועל קיליאן אמבפה. אם עדיין לא, אספר לכם אני.

קיליאן אמבפה (22), כבש שלושה שערים מול לא אחרת מאשר ברצלונה, בביתה. הוא סחף את פאריס סאן ז'רמן לניצחון 4:1 במשחק הראשון מבין השניים בשלב שמינית הגמר של ליגת האלופות, וקירב אותה אל השלב הבא, שלב רבע הגמר.



יום אחריו, ענה הולאנד (20), כבש צמד ובישל עוד שער וסחף את דורטמונד לניצחון חוץ חשוב על סביליה (3:2). לאחר סיום המשחק אמר הולאנד " אני אוהב לכבוש שערים. ראיתי את אמבפה מבקיע שלושער אז קיבלתי מוטיבציה, זה בזכותו, הוא נתן לי דחיפה להרשים גם כן”.

זו הייתה יריית הפתיחה של יריבות צעירה ומבטיחה אשר יש האומרים שהיא זו שתחליף את יריבותם הנצחית של כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי. ניתן לשים לב לכך שמאז תחילת עונת 2019/2020 לקפטן ברצלונה, ליאו מסי, ולכוכב יובנטוס, כריסטיאנו רונאלדו, יש יחד 15 שערים בליגת האלופות לעומת שני הכוכבים הצעירים שכבשו יחד 28 שערים, כמעט כפול מאלו של מסי ורונאלדו.



אם מסתכלים לרגע על תחילת הקריירות האדירות של מסי ורונאלדו, נקבל נתונים מרשימים לא פחות, המלמדים על כך שבעתיד יכול להיות שנקבל שני מלכי שערים חדשים בהיסטוריה של ליגת האלופות. אמבפה והולאנד רשמו עד כה בגיל 22 ו-20 בהתאמה 54 הופעות בליגת האלופות וכבשו בהם 42 שערים. כשלעומתם, כשמסי ורונאלדו הגיעו ל-54 הופעות משותפות, היו להם רק 17 שערים.

אך בואו לא נקפוץ ישר למסקנות ולציפיות גבוהות וניתן להם לדבר על המגרש מדי שבוע ולענות לנו על השאלות המעניינות ביותר: האם אלו מלכי הכדורגל החדשים? האם זהו הדור החדש של הכדורגל העולמי? האם זהו סופו של עידן מסי ורונאלדו? והאם זוהי תחילתה של יריבות מופלאה?


0 views0 comments
bottom of page