top of page

הודו נאנקת תחת הקורונה

זהו כבר היום העשירי בו נתוני התחלואה בהודו נוסקים. יותר מ-300 אלף בני אדם מאובחנים מדי יום ויותר מ-2000 מתים מהמחלה. בעולם מבינים שגל התחלואה בהודו הוא חסר תקדים והחמור מאז פרוץ המגפה העולמית. בתי החולים בהודו סובלים ממחסור חמור בבלוני חמצן – וחולים שנזקקים להנשמה נחנקים למוות. דלהי נמצאת בימים אלה בסגר, כמו מדינות המחוז קרנאטקה ומהאראשטרה – שבה נמצאת העיר מומבאי. מהאראשטרה נפגעה קשה יותר מכל מדינת מחוז אחרת בהודו.

מוערך כי מתוך -1.3 מיליארד תושבים החיים בהודו יותר מ-17.6 מיליון נדבקו בקורונה מאז פרוץ המגפה. החשש הוא שזה הוא אפילו אינו המספר האמיתי- מומחים מזהירים כבר חודשים ארוכים שהרשויות לא מודעות למספר עצום של נדבקים ומתים. הסיבות האפשריות לנתונים המוטעים הן בעיות בתשתיות, מחסור בכמות הבדיקות וטעויות אנוש. המומחים חוששים שמספר הנדבקים האמיתי עלול להיות גבוה פי 30 - כלומר כחצי מיליארד נדבקים בקורונה בסך הכול. "בשנה שעברה הערכנו שרק 1 מ-30 מקרי הידבקות מתגלה באמצעות בדיקה", אמר ראש המרכז לדינמיקה של מחלות בניו דלהי.



מלבד מצב התחלואה הקריטי ישנו גם מחסור במשאבים לטיפול בחולים-מחסור בבלוני חמצן ובמיטות. בהודו חוששים מתרחיש סביר של מחסור באנשי צוות רפואי שיטפלו בהמוני החולים. לאור העומסים הכבדים, בדלהי ובערים אחרות, הפכו שטחים ציבוריים לבתי חולים מאולתרים. הורה להפוך בתי מלון וקרונות של רכבות למחלקות לטיפול נמרץ. בשל המחסור בבלוני חמצן בבתי החולים, במדינה פורסמו תמונות של אנשים שחלו בקורונה ומונשמים במכוניות על ידי אספקת חמצן של ארגון סיוע מקומי.


נתוני קורונה חברי תקדים. מקרי המוות מקורונה בהודו, עליה נטען בעבר שהגיעה לחסינות עדר

בכירים בממשל האמריקני אמרו כי יסייעו בכל דרך שיוכלו לנוכח גל הקורונה הקטלני שמשתולל במדינה. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ואמר: "תאמרו לנו מה אתם צריכים – ונעשה את זה". עוד הודיע ביידן שארה"ב תחלק למדינות בעולם 60 מיליון מנות של חיסון אסטרה-זניקה לקורונה. בכיר בממשל האמריקאי אמר כי הודו אמר הודו תהיה בעדיפות עליונה בכל הנוגע לחלוקת מנות החיסון.

לא רק ארה"ב נרתה לעזור- מדינות ברחבי העולם החלו לשלוח להודו ציוד רפואי חיוני לאור מראות הקשים מחוץ לבתי החולים בימים האחרונים: תורים ארוכים של משפחות שמטפלות ביקיריהן, ומתחננות שהרשויות יקלטו אותם במחלקות לטיפול נמרץ. בבתי החולים יש עומסים כבדים ומחסור במיטות אשפוז - ולרופאים אין ברירה אלא לסרב לקלוט חולי קורונה נוספים.

על אף ההירתמות של מדינות בעולם לעזרה, הקטסטרופה רחוקה מסיום ותלווה את המדינה עוד ימים ארוכים. "הגל הנוכחי מסוכן ומדבק בצורה קיצונית, ובתי החולים סובלים מעומסי יתר", אמר מושל דלהי, ארווינד קג'ריוואל.


5 views0 comments
bottom of page