top of page

דרבי חיפאי? זה לא כוחות


ביום רביעי ה-4.1 נפגשו מכבי חיפה והפועל חיפה לדרבי החיפאי במסגרת גביע המדינה. מכבי חיפה מגיעה למשחק אחרי ניצחון 2:0 על מכבי תל אביב וממשיכה רצף ניצחונות מרשים במסגרת הליגה, שומרת על המקום הראשון. הפועל חיפה מגיעה למשחק אחרי ניצחון 2:1 על בני סכנין במסגרת הליגה, המשחק העלה אותה על חשבון בני סכנין למקום ה-8.


המשחק נפתח בסערה כאשר כעבור 7 דקות בלבד מהפתיחה מכבי חיפה קיבלה קרן דולב חזיזה סובב את הכדור ונטע לביא בוולה גדול הכניס את הכדור לרשת, בשער שאמור להיות האחרון שלו עד שעוזב את מכבי חיפה לקבוצה ביפן.


מכבי חיפה המשיכה לשלוט בכדור ולא נתנה להפועל חיפה הרגשה כאילו היא חלק מהמשחק אפילו. בעיטה של צ'ירון שרי הלכה מעל השער של אוהד לויטה. רק קבוצה אחת הייתה על המגרש. דולב חזיזה, עם בישול שני, העביר כדור רוחב אותו החליק באלגנטיות מאוויס צ'יבוטה שכבש בדקה ה-19 את השני של הירוקים.


מכבי חיפה המשיכה לשלוט ולצאת למתפרצות כל רגע שניתן לה,המשחק היה נראה כאילו הן קבוצות מליגות שונות. מכבי יצאה למתפרצת, גל אראל הכשיל בגסות מאחור את ניקיטה רוקאביצה ומנע ממנו לרוץ לבדו אל השער, לליבוביץ' לא נותרה ברירה מלבד לשלוף את הכרטיס האדום והפועל נשארה בעשרה שחקנים.


האלופה המשיכה להגיע למצבים והייתה קרובה מאוד לשלישי.


המחצית הראשונה נחתמה בתוצאה 2:0 מאוד חד צדדי לטובת הירוקים.


המחצית השנייה נפתחה באותה מגמה, מכבי תוקפת הפועל רק מנסה לא לחטוף תבוסה. האורחת חזרה משום מקום. תורג'מן עשה מהלך יפה ברחבה ובעט, רועי משפתי הדף לא טוב הישר לרגלו של איתי בוגנים שדחק מקרוב לרשת וצימצם בדקה ה-60.


אחרי השער המפתיע ברק בכר בחר לשנות מערך ולרענן את המשחק עם שלושה חילופים מהירים. החילופים רק עשו טוב להפועל חיפה שהראתה סימני חזרה לחיים ואולי גם חזרה למשחק.


המומנטום של האדומים נמשך רק דקות ספורות, המערך של מכבי חיפה הסתדר והם חזרו למסלול התקיפה, הם בעטו כמה פעמים לשער ונטע לביא נגח לכיוון הרחבה, מי שהגיע לכדור היה סק, שנגח נגיחה קשתית שעברה את לויטה והלכה פנימה בדקה ה-78.


מהשער הזה הירוקים לא הפסיקו, עומר אצילי כבש את הרביעי בדקה-79 ה ודין דוד את החמישי בדקה ה-88.



המשחק הסתיים בתוצאה 5:1 לטובת הירוקים שלא משתווים ברמתם לשאר הקבוצות בליגה ובמפעל גביע המדינה. הם מתקרבים בצעדי ענק לאליפות שלישית ברציפות וזכייה בגביע המדינה.




3 views0 comments
bottom of page