top of page

איך מפלגה קטנה בשני שליש כוחה - בלי בחירות?

שנתיים ויומיים עברו מאז רשם בני גנץ את מפלגו "חוסן לישראל" אצל רשם המפלגות והמפלגה שהקים הולכת ומתפוררת.

לקראת בחירות 2019 התאחד גנץ עם "חוסן לישראל" עם מפלגת תל"ם של הרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון (מפלגת מרכז ימין), עם מפלגת "יש עתיד" (מפלגת מרכז שמאל) ועם הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי. הוקמה אלטרנטיבה שילטונית משמאל לשלטון הליכוד והמפלגה בסקרים זכתה למעל שלושים מנדטים (לפעמים אפילו יותר ממספר המנדטים שלהן זכתה מפלגת הליכוד).


.(גנץ מסיר את חברי כחול לבן העוזבים (דפנה ליאל

המפלגה זכתה להצלחה גדולה בכנסות 21-23 עם בין 33 ל 35 מנדטים.

לאחר שלוש מערכות בחירות ולאחר חקיקת החוק הנורבגי (שמאפשר לשר להתפטר מהכנסת) הצטמצם כוחה בכנסת ל 14 מנדטים בלבד (ללא דרך ארץ שהפכה לחלק ממפלגת הימין "תקווה חדשה" של גדעון סער).

כעת, שמערכת הבחירות בפתח ומפלגות שמאל יש בשפע, עוזבים חברי כחול לבן את הספינה הטובעת (5-6 מנדטים בסקרים). נכון להיום (שלישי) נותרו מתוך 33 המנטים בדיוק שליש - 11. אבי ניסנקורן הודיע כי הוא חובר (יחד עם מיכל קוטלר וונש ועינב קאבלה) למפלגה העתידית של ראש עיריית תל אביב חולדאי, אסף זמיר, רם שפע ומיקי חיימוביץ הצביעו נגד עמדת גנץ ובכך ערקו מהמפלגה. בנוסף, גבי אשכנזי צפוי להודיע על פסק זמן מהחיים הפוליטיים.


לא ימשיך כשר המשפטים לאחר עזיבת כחול לבן. גנץ וניסנקורן

ממשלת האחדות התפרקה ואיתה מפלגת כחול לבן. בשיחות סגורות חלק מחברי הכנסת של כחול לבן מדברים כבר על צורך בשינוי בהנהגה אך גנץ צפוי להודיע בזמן הקרוב כי הוא יהיה זה שינהיג את מפלגת כחול לבן גם בבחירות האלו.

5 views0 comments
bottom of page