top of page

אושר חיסון פייזר לקורונה

היום (שבת) אושר חיסון הקורונה של חברת התרופות פייזר על ידי מינהל התרופות והמזון האמריקני (ה FDA). ההערכות מדברות שהחיסון של מודרנה, שפותח באותה דרך והממשל האמריקני השקיע בו, יאושר כבר השבוע או בשבוע הבא.

החיסון אושר לשימוש בגילאי 16 ומעלה (בילדים מתחת לגיל 16 לא בוצעו ניסויים ולכן לא ניתן לדעת בוודאות את ההשפעה עליהם).

העולם המערבי ברובו חיכה לאישור על מנת להתחיל לחסן. בריטניה המדינה המערבית היחידה שכבר התחילה לחסן וישראל ככל הנראה תהיה מהראשונות בעולם להתחסן.

הטכנולוגיה של החיסון היא טכנולוגיה יחסית חדשה, RNA שליח יחיד מוזרק לשריר המתחסן. חלבון מופרש בעקבות כך והגוף מתנהג כאילו הודבק בנגיף הקורונה - נכנס לכוננות ומפתח נוגדנים בכמות גדולה. כוננות בגוף האדם אומרת בעיקר עליית חום ולכן רבים מדווחים על עליית חומר בעקבות החיסון. יש להדגיש שהחיסון איננו מסוכן על פי מה שידוע וחיסונים תמיד גורמים לתופעות הלוואי החמורות ביותר בחודשים הראשונים של החיסון - מה שלא קרה. עשרות אלפים בעולם כבר חוסנו בחודשים האחרונים ומתוכם נפטרו שניים (בעוד בקבוצת הפלסיבו, קבוצת הביקורת שמקבלת חיסון דמה, נפטרו פי שניים ממספר זה).

גם אם בסופו של דבר ימצאו תופעות לוואי בטווח הארוך בעקבות נטילת החיסון (מה שלא סביר), תופעות אלו לבטח לא יהיו כל כך חסרות שליטה כמו הפוסט קורונה. עם תופעות שנעות החל מאיבוד טעם וריח עד לאיבוד זיכרון פרמננטיבי ובעיות לב נטילת הסיכון הקטן לדעת כל המומחים שווה את הסיכון.

הראשונים בארץ להתחסן הם הצוותים הרפואיים והקשישים (שיקבלו SMS מיוחד מקופות החולים). בית החולים איכילוב יתחיל לחסן ראשון את כל הצוות כבר בימים הקרובים ומתחיל בקמפיין ראשון בישראל שמעודד את מתן החיסונים.


בכורה מערבית. פייזר

בממשלה שוקלים לתת למתחסנים והמחלימים "דרכון ירוק" שיאפשר להם להיכנס לכל מקום (כולל להופעות והצגות שהיו סגורות במשך חודשים). ישראל עשתה את הבלתי יאומן ואת הקרדיט נותנים רבים מימין ומשמאל אישית לראש הממשלה שפעל אישית על מנת להביא את החיסונים וחתם על עסקאות כבר בתחילת המגפה בישראל.

הקונספירטיביים הכבדים לא יתחסנו ככל הנראה, כמו שלא התחסנו לחצבת, אך הממשלה בהחלט יכולה לגרום לציבור המתלבטים הגדול בישראל לשקול לקבל את החיסון הכל כך חשוב הזה - ולהחזיר את החיים במדינה שלנו לשגרה.

13 views0 comments
bottom of page